dilluns, 19 d’octubre de 2015

L'àvia Carme: 92 anys d'història



Si voleu veure més fotos cliqueu a: De 4t Entrevista

Aquesta és l'entrevista que li vam fer a la besàvia del Marc Bach, un dimercres al matí a la nostra classe. Volem que aquesta ens serveixi de record i ens ajudi a conèixer-la. Gràcies per tot el que ens vas explicar.

1.  A quin any va néixer?
-  Vaig néixer el 15 de maig de 1923
2.Va  anar  a l’escola? I a la universitat?
- Vaig anar a l’escola fins que va venir la guerra,  va durar 3 anys i fins que no va acabar no hi vaig poder tornar. A la universitat no hi vaig poder anar.
3. Quants  anys tenia quan es va casar?
 Em vaig casar als 22 anys. 
4. Va tenir fills o filles?
 Tinc dos fills i dos filles.
5. Quines activitats li agrada fer?
- M’agrada molt cosir i  faig la feina de casa.
6. Com és que la seva família li diu “ la Super”?
Jo visc en una casa que no té ascensor i cada dia pujo i baixo dos cops al dia 66 escales.  A més a més, vaig a comprar i  faig les feines de casa.
7. Li agrada cuinar i fer pastissos?
- M’agrada menjar molt bé i la cuina m’agrada molt . Se fer pastissos de tota mena, flams de pinya i mató... Fins fa poc feia els  canelons per Nadal, més de cent.
8. Quan vostè era petita a quin joc li agradava jugar més?
M’agradava jugar a tot: a boletes, al io-io, a saltar a corda... També tenia una bici, però durant la guerra me la van prendre.
9. A quina hora es lleva i a quina hora se’n va a dormir?
Em llevo a quarts de nou i me’n vaig a dormir a les dotze.
10. Quins han estat els millors moments de la seva vida?
- Quan em vaig casar, quan van néixer els fills... He tingut una vida molt bonica.
11. Com vestia la gent abans?
Jo anava a la moda. Encara guardo roba d’aquella època.
12. Ha viscut alguna guerra? Quins records en té?
Recordo els bombardejos, els afusellaments, com cremaven els convents...Una bomba  que va caure al Liceu Escolar va deixar enterrada a una cosina meva, però va sobreviure. En vam refugiar en unes cabanes de pedra i teníem un gos que cada vegada que s’acostaven els avions començava a tremolar i bordar.
13.Viu a la mateixa casa de quan era petita?
No, primer vaig viure al carrer Tallada, quan em vaig casar vaig anar al carrer Balmes,  desprès a Pont de Suert ( 12 anys) i ara visc al carrer Dr. Combelles (57 anys).
14. Quina alimentació segueix per estar en tan bona forma?
Com he dit m’agrada menjar de tot i bé. Com a curiositat us diré que he conservat una dent de llet durant 91 anys; em va caure l’any passat.
15.Va passar gana quan era petita ?
- Jo no perquè el meu pare era pastisser, però molta gent sí. No podíem anar a comprar, els diners no valien i ens intercanviàvem els productes.
16. Què fas a l’estiu  que no et veiem mai?
- Me’n vaig a Cambrils amb una amiga i anem cada dia a la platja, a passejar...
17. Quins  records  té  de quan era petita?
Recordo quan ajudava al meu pare a fer el pa, l’escola, l’acadèmia on anava a repàs i a cosir...
18. Com es diu la seva millor amiga?
Tresina
19. De jove tenia cap afició?
M’agradava anar al cine i en aquella època costava 50 cèntims. A mi, com que era una mica trapella, moltes vegades em deixaven entrar gratis amb la condició que no fes soroll.
20. Té germans o  germanes?
Tinc un germà i quatre germanes.
21. I a vostè, què és el que més la preocupa? 
No res. Només desitjo molta salut a tothom i que siguin molt feliços.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada